Skip to main content

ادکلن دات آی آر تجربه خرید منحصر به فرد خرید

آیا سیلاژ وماندگاری عطر به کیفیت آن بستگی دارد

آیا سیلاژ وماندگاری عطر به کیفیت آن بستگی دارد

به نام خدا 

(مدت زمان لازم برای مطالعه کمتر از سه دقیقه)

خط بو و ماندگاری دو اصطلاحی هستند که اغلب برای توصیف رفتار یک عطر روی پوست و هوا استفاده می شوند. سیلاژیا خط بو به رد بویی اطلاق می شود که یک عطر از خود به جا می گذارد، در حالی که ماندگاری به مدت زمان ماندگاری عطر بر روی پوست اشاره دارد. اما آیا این جنبه ها به کیفیت عطر بستگی دارد؟ پاسخ چندان ساده نیست، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر روی خط بو و طول عمر تأثیر بگذارد، مانند:

 

غلظت عطر: به طور کلی، هر چه غلظت روغن های معطر در یک عطر بیشتر باشد، قوی تر و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. عطر که به عنوان پرفیوم یا عطر خالص نیز شناخته می شود، دارای بالاترین غلظت است که از 15% تا 40% متغیر است و معمولاً 6 تا 8 ساعت ماندگاری دارد.

انواع ادو پرفیوم غلظت کمتری بین 10 تا 20 درصد دارد و ماندگاری 4 تا 6 ساعت دارد. غلظت ادو تویلت حتی کمتر، بین 5 تا 15 درصد است و دو تا چهار ساعت ماندگاری دارد. ادکلن کمترین غلظت را بین 2 تا 5 درصد دارد و تا دو ساعت ماندگاری دارد.

 

ترکیب عطر:ترکیبات و نت هایی که یک عطر را تشکیل می دهند نیز می توانند بر روی عطر و ماندگاری آن تأثیر بگذارند. برخی از مواد و نت ها فرارتر و سریعتر از بقیه تبخیر می شوند، در حالی که برخی از آنها پایدارتر و ماندگارتر هستند. 

به عنوان مثال، نت‌های مرکبات زودگذرتر هستند و عطر کمتری دارند، در حالی که نت‌های چوبی ماندگاری بیشتری دارند و عطر بیشتری را دارند. 

برخی از مواد و نت ها همچنین می توانند باعث افزایش یا کاهش ماندگاری سایر مواد و نت های عطر شوند. به عنوان مثال، مشک می تواند به عنوان یک تثبیت کننده عمل کند و طول عمر نت های دیگر را افزایش دهد، در حالی که الکل می تواند آنها را رقیق و ضعیف کند.

 

کیفیت مواد تشکیل دهنده: کیفیت ترکیبات به کار رفته در عطر نیز می تواند در ماندگاری آن تاثیرگذار باشد. مواد با کیفیت بالا نسبت به مواد با کیفیت پایین بوی مواد خالص، طبیعی، پیچیده ورایحه ای معتبرتری دارند. با این حال، مواد با کیفیت بالا نیز گران تر و کمیاب تر از مواد با کیفیت پایین هستند، .که می تواند بر در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن یک عطر تأثیر بگذارد

نوع پوست: نوع پوست و ترکیب شیمیایی فردی که از عطر استفاده می‌کند نیز می‌تواند بر روی سیلاژ و ماندگاری آن تأثیر بگذارد. انواع پوست دارای سطوح مختلف رطوبت، چربی، اسیدیته و دما هستند که می تواند بر نحوه تعامل عطر با پوست متفاوت باشد. 

به عنوان مثال، پوست خشک تمایل به جذب عطر بیشتر و کاهش سیلاژ و ماندگاری آن دارد، در حالی که پوست چرب تمایل به حفظ عطر بیشتر و افزایش ماندگاری رایحه دارد.

 .به طور مشابه، ترکیبات شیمیایی مختلف پوست می توانند بوی عطر را در افراد مختلف تغییر داده یا تقویت کنند

همانطور که می بینید، هیچ پاسخ قطعی برای اینکه آیا کیفیت عطر بر روی سیلاژ و ماندگاری تاثیر می گذارد وجود ندارد. این به عوامل زیادی بستگی دارد که از عطری به عطر دیگر و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین، بهترین راه برای اینکه بفهمید یک عطر چگونه بر روی شما تأثیر می گذارد، این است که آن را روی پوست خود امتحان کنید و ببینید که در طول زمان چه بویی دارد.

 همچنین ممکن است بخواهید با غلظت‌ها، ترکیبات، کیفیت‌ها و روش‌های کاربردی مختلف آزمایش کنید تا تعادل بهینه سیلاژ و طول عمر عطر  خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که عطر یک انتخاب شخصی است و هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. 

 

پست های مرتبط

چگونه عطر مناسب شخصیت و روحیه خود را انتخاب کنیم

چگونه عطر مناسب شخصیت و روحیه خود را انتخاب کنیم

September 10, 2023 توسط زهرا سلیمانی

عطر ها

 

 در این قسمت شما با یک راهنمای جامع خرید ادکلن آشنا می کنیم که مناسب تایپ شخصیتیان باشد  

عطر ها در طب سنتی

عطر ها در طب سنتی

August 28, 2023 توسط زهرا سلیمانی

عطر ها

 

 

 

ناگفته هایی در مورد رایحه ها در طب سنتی

تاثیرات رایحه ای خوش در خواب ما

تاثیرات رایحه ای خوش در خواب ما

August 27, 2023 توسط زهرا سلیمانی

عطر ها سلامت جسم و روح

 

 

آیا یک رایحه خوش باعث ایجاد خوابی خوش می شود؟

دیدگاه ها (0)

یک دیدگاه ایجاد کنید